Daar gaan we! - Reisverslag uit Maasland, Nederland van Team Euro Products - WaarBenJij.nu Daar gaan we! - Reisverslag uit Maasland, Nederland van Team Euro Products - WaarBenJij.nu

Daar gaan we!

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Team Euro Products

20 Maart 2014 | Nederland, Maasland

Het is inmiddels alweer bijna een jaar geleden: via Bo en Geraldine kwamen wij langs het concept van de Oranje Trophy 2014. Bo en Geraldine hadden zich al een paar maanden eerder ingeschreven en waren er ook druk mee bezig. Na een gesprek bij de organisatie in Amsterdam wisten we het tijdens de terugrit eigenlijk al. Het is natuurlijk ook niet moeilijk te verkopen zoiets. Wij zouden die reis gaan maken.

Het plaatje moest natuurlijk ook nog even worden voorgelegd aan de ouders en vriendin, maar die stonden er allemaal erg positief in. Juni en juli stonden in het teken van langzame voorbereidingen: Mark ging richting Kroatië en ikzelf vertrok richting Noorwegen, we liepen elkaar eigenlijk net mis. De eerste bedrijven werden benadert, er werd gezocht naar een auto en er werd gestart op social media en in de pers. Team Mosterd - van der Burgh trapte af.

Een auto, een auto: waar moesten we gaan zoeken? Nadat we wat hadden gezocht besloten we een standaard-mail op te zetten en deze te sturen naar alle autobedrijven die een Opel Frontera hadden staan en met de vraag of ze ook nog een mooie korting wilde geven. De auto leek ons erg geschikt en universeel van wat we konden lezen via het internet.

Tot we na twee dagen een mail terug kregen van een autobedrijf uit Heino. Meneer antwoordde in principe met "Ja" en we kregen nog een vriendelijke groet. We hebben hem besloten te bellen en een afspraak gemaakt om te komen kijken. De Opel Frontera uit 2000 was groen, maar zag er naar onze mening goed uit. Motorisch bekeken we het ook maar door een roze bril: we hebben er beiden namelijk niet erg veel verstand van. De verkoper preekte (uiteraard) dat de auto goed in staat was en we besloten om een paar weken terug te gaan met een vriend van ons. Deze is vrachtwagenmonteur en had er wel iets meer verstand van. Op een paar kleine punten na zag de auto er volgens hem goed uit en we namen de auto met dank aan Iceberg Vodka / Water en Dorzo Vlaardingen mee terug naar Maasland.

Terug in Maasland besloten we maar gelijk de 4x4 even uit te gaan proberen. We reden langs MVV, langs de moestuinen over een pad, maar dat viel nog tegen. De Opel werkte tegen en kwam in het natte gras/grond terecht, de motor deed z'n best, we schakelde naar 4x4-stand en ja! Onze grote vriend trok ons zo uit de modder. Gelijk even gewassen en besloten om dat maar niet meer te doen.

28 september 2013 was de eerste 'camp-out' met de mensen van de Oranje Trophy. Op een camping in Zeeland leerden we alle mede-reizigers van de Trophy kennen. Het is een gezellige groep, van jong tot oud. De jongste is 20 jaar (Wim) en de oudste is al ruim over de 60. Desalniettemin allemaal avonturiers!

Om even een compleet antwoord te geven op de meest gestelde vraag van de afgelopen maanden aan ons: door welke landen gaan wij nou precies reizen? Het rijtje zelf kennen we nog niet uit ons hoofd. Het zijn in totaal 14 landen:
- De Verenigde Staten
- Peru
- Bolivia
- Paraguay
- Brazil

De eerste sponsorovereenkomsten werden getekend, de media-aandacht kwam langzaam op gang (lokaal: WOS, RTV West, Westlanders.nu, maar ook nationaal: Radio 538, Veronica, Hart van NL) en de auto kreeg langzaam vorm.

De wagen is mat-oranje gespoten door AutoService Randstad en dat ziet er echt top uit. Daarnaast zijn we het hele land door geweest om een imperial, bull-bar, lampen en andere spullen te gaan halen. Deze zijn bewerkt en op de wagen geplaatst. De eerste datum waar we naartoe werkten was 8 december: de onthulling van de auto. Tijdens een gezellige avond vertelde wij wat meer over de auto en de reis aan vrienden en familie. Met wat lokale media aanwezig haalde wij hierna het doek van de wagen en mochten we er eindelijk mee door Maasland en omstreken rijden.

Kort na die datum werd er ook afgesproken om door te gaan onder de naam Team Euro Products. MTS Euro Products is fabrikant en importeur van hygiënepapier, nonwovens en poetslappen. Deze naam is ook terug te vinden op de motorkap. Daarnaast maakten we bekend te gaan rijden voor stichting Spieren voor Spieren, waar we tot op heden al €2245 voor hebben opgehaald. We zijn nog niet eens vertrokken! Spieren voor Spieren zet zich in voor onderzoek in de strijd tegen spierziektes bij jonge Nederlandse kinderen. Dit doel paste volgens ons goed bij de Oranje Trophy. Afgelopen 14 februari hadden we nog een afscheidsborrel bij Euro Products en mochten we zelfs van de gemeente Maassluis een bijdrage ontvangen.

Doneren aan Spieren voor Spieren kan via:

De vliegtickets werden geboekt. Eerste opzet van de Oranje Trophy was om op 27 maart te vliegen, dus besloten we een vlucht te boeken voor 25 maart. Zo zouden we genoeg tijd hebben om de auto te halen en ook nog wat van NY mee te pakken. Tijdens een bijeenkomst werd echter bekend gemaakt dat we twee dagen eerder moesten vertrekken om op schema te kunnen blijven. De tickets werden omgeboekt en nu vertrekken we op 22 maart aanstaande om 13:20 vanuit Amsterdam richting NY.

15 februari was het grootste afscheidsevent vanuit de Oranje Trophy. Met 18 oranje wagens en 8 motoren vertrokken we vanuit Amsterdam in colonne om aan te komen in Rotterdam. Veel duimen, lachende mensen en getoeter van passerende wagens. Uiteindelijk kwamen we aan in Rotterdam om daar ontvangen te worden door een grote groep mensen. De groepsfoto werd gemaakt en de auto's mochten de container in. Gek gevoel om die auto weg te geven: er is veel tijd in gaan zitten en ondertussen is die alweer 3 weken weg. Of die al in NY zit, dat hopen we maar :)

De laatste periode gaat erg snel. Komende zaterdagochtend stappen we dan echt op het vliegtuig richting NY. We hebben er allebei ontzettend veel zin in, maar het dringt nog niet echt tot ons door. Allebei druk met het afronden van andere bezigheden. Tijdens onze reis zullen we deze blog beiden gaan bijhouden. Zorg dus dat je je inschrijft voor de mailinglijst om iedere nieuwe blog automatisch te ontvangen (kan via het menu aan de linkerkant van deze pagina). Laatste deel van deze eerste echte blog willen wij graag iedereen bedanken die in de afgelopen maanden betrokken is geweest bij de voorbereidingen en ons heeft geholpen!

- Euro Products

Heel veel succes!!!!!!!!!!

• 20 Maart 2014 - 14:45

Gerrit Malipaard:

jongens,

vanuit een warm Curacao wens ik jullie veel succes.

ga jullie dagelijks volgen via waar ben je.nu !

enne denk eraan Safe Ride!

gr.

Gerrit

Team Euro Products

Twee avonturiers, 25.000 kilometer, 14 unieke landen, één unieke Opel Frontera en als eindbestemming het WK voetbal in Rio de Janeiro! Samen met stichting Spieren voor Spieren slaat Team Euro Products een vuist tegen spierziektes bij kinderen. In Nederland leven ongeveer 20.000 kinderen met een spierziekte. Voor deze jongens en meisjes is het niet normaal om dagelijks te kunnen voetballen, rennen en spelen. Tijdens de 25.000 kilometer die wij gaan rijden willen we aandacht genereren voor deze dit goede doel en hopen we bij aankomst op het WK in Brazilië namens onze sponsors en andere donateurs een mooi bedrag te kunnen schenken aan Spieren voor Spieren!

Actief sinds 10 Maart 2014